Skip to main content

Dla pacjenta

Jak wyjaśnić status ubezpieczenia?

08 luty 2013

 

Jeśli podczas wizyty u lekarza czy w szpitalu system eWUŚ nie potwierdził Twojego prawa do świadczeń, a wiesz na pewno, że jesteś ubezpieczony i masz prawo leczyć się bezpłatnie (lub jesteś nieubezpieczony, ale masz prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej – patrz jeśli jesteś nieubezpieczony…), nie martw się.

 

Złóż oświadczenie i skorzystaj z zaplanowanego leczenia.

 

Pamiętaj jednak, aby wyjaśnić swój status ubezpieczenia, tak, by na przyszłość eWUŚ potwierdził, zgodnie z prawdą, Twoje prawo do świadczeń. Wybierz link, który opisuje Twoją sytuację i przeczytaj, jak w Twoim przypadku wyjaśnić status ubezpieczenia.

 

Stan na dzień: 1 sierpnia 2020 r.

Źródło: Wydział Spraw Świadczeniobiorców