Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu nfz-lodz.pl
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
Przeglądamy i na bieżąco aktualizujemy treści serwisu. Dbamy o to, by informacje, które publikujemy, były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców.
Data publikacji strony internetowej: 2015-10-01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-08-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej:
- zamieszczone publikacje w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo,
- występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych,
- część grafik opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, nie spełnia wymogów minimalnego kontrastu dla osób niedowidzących oraz opisu alternatynego.
Zmiany wprowadzane są sukcesywnie.
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2024-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Cele ŁOW NFZ przy tworzeniu strony internetowej:
- łatwość w użyciu, czytelność i zrozumiałość
- pomocność w życiu codziennym
- dostępność dla wszystkich bez względu na wiek czy poziom sprawności.
Działania podejmowane przez ŁOW NFZ przy tworzeniu strony internetowej:
- piszemy prostym, powszechnie zrozumiałym językiem
- dzielimy treści na krótkie akapity, używamy krótkich zdań
- umieszczamy ważne linki w osobnych akapitach, które są dobrze widoczne
- na każdej stronie (poza stroną główną) umieściliśmy ścieżkę okruszków, dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu
- internauta może poruszać się po serwisie za pomocą klawisza „Tab”
- szybki dostęp do głównej treści
- dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła, dzięki temu informacje są czytelne również dla osób słabiej widzących
Skróty klawiaturowe
- ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu)
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
- na stronie internetowej kontrast w większości spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Paweł Kluska
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - telefon: 42 275-48-64
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- złożyć wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tryb rozpatrywania żądania:
- Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
- Jeśli podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
- Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia,Sala Obsługi Klientów ul. Targowa 35
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- tramwajami linii: 8, 10, 14
- autobusami linii: 80, 83
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Przed budynkiem jest parking, po lewej stronie jest wydzielone i oznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- W pobliżu siedziby, przy Placu Zwycięstwa, jest bezpłatny parking.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących.
- Przy wejściu głównym od ul. Targowej, po lewej stronie jest niski długi podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Sala obsługi klientów jest na parterze.
- Drzwi wejściowe do sali obsługi klientów umożliwiają przejechanie wózkiem inwalidzkim.
- Zapewniamy pomoc pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przy wejściu do budynku, prosimy to wcześniej uzgodnić telefonicznie.
- Przed wejściem do budynku umieszczony został TOTUPOINT przekazujący informacje o lokalizacji obiektu.
Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych (umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim) – szerokość min. 200 cm
- drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
- brak progów
- brak różnic poziomów podłóg
- winda umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim
- nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie ulokowanie i oznakowanie toalet
- odpowiednie rozmieszczenie sanitariatów i wymiary pomieszczenia, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- toalety mają udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z nich (uchwyty, poręcze)
- dysponujemy toaletą przystosowaną dla osób ze stomią
Informacje dodatkowe:
- Sale konferencyjne są przystosowane do organizacji wydarzeń z udziałem osób z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania:
- Zapewniamy możliwość skorzystania ze stanowiska z biurkiem z regulacją wysokości, które umożliwia dopasowanie poziomu blatu do potrzeb osoby niepełnosprawnej ruchowo.
- Na Sali Obsługi Klientów funkcjonuje automat kolejkowy oraz system informacji głosowej.
- Jeden z pracowników posługuje się językiem migowym.
- Dysponujemy stanowiskiem wyposażonym w pętlę indukcyjną.
- Sala Obsługi Klientów wyposażona jest w zestaw do reanimacji.
- Sala Obsługi Klientów została dostosowana zaadaptowana akustycznie do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami.
- Stanowiska obsługi klientów wyposażone są w ramki do podpisu oraz lupy dla osób słabowidzących oraz niewidomych.
ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- tramwajami linii: 8, 9, 10, 14
- autobusami linii: 60, 70, 80, 96.
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Przed budynkiem jest parking, z wydzielonym i oznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych.
- W pobliżu miejsca parkingowego jest wejście do windy przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących.
- Kancelaria ogólna jest na parterze.
- Do budynku głównego można wejść bezpośrednio z parkingu, na którym nie ma barier architektonicznych.
- Przy drzwiach głównych oraz przy drzwiach na poszczególnych kondygnacjach są domofony, które umożliwiają kontakt z pracownikami.
- Zapewniamy pomoc pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przy wejściu do budynku, prosimy to wcześniej uzgodnić telefonicznie.
Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Do kancelarii ogólnej można wjechać bezpośrednio z windy.
- Ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości, umożliwiają poruszanie się na wózku inwalidzkim, drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości.
- Winda umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim.
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie ulokowanie i oznakowanie toalet
- odpowiednie rozmieszczenie sanitariatów i wymiary pomieszczenia, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- toalety mają udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z nich (uchwyty, poręcze)
Informacje dodatkowe:
- Sala konferencyjna jest przystosowana do organizacji wydarzeń z udziałem osób z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Armii Krajowej 15 - Sala Obsługi Klientów
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- autobusami linii: 0, 2, 3, 5, 6, 7 i 8
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Przed budynkiem jest parking, po prawej stronie jest wydzielone i oznaczone miejsce postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących
- Do budynku wchodzi się z poziomu chodnika.
- Drzwi wejściowe do budynku umożliwiają przejazd wózkiem inwalidzkim.
- Zapewniamy pomoc pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przy wejściu do budynku, prosimy to wcześniej uzgodnić telefonicznie
Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Po wejściu do budynku po lewej stronie jest winda, którą można wjechać na drugie piętro (drzwi windy szerokości 90 cm).
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości, umożliwiają poruszanie się na wózku inwalidzkim.
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie oznakowanie toalet
- odpowiednie wymiary toalet, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Dysponujemy stanowiskiem wyposażonym w pętlę indukcyjną
- Stanowiska obsługi klientów wyposażone są w ramki do podpisu oraz lupy dla osób słabowidzących oraz niewidomych.
98-200 Sieradz; ul. Jana Pawła II 3 - Sala Obsługi Klientów
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- autobusami linii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, E, Z, 2BS, 101, 102, 103, 104, 105
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Do wejścia do budynku prowadzi podjazd.
- Wejście ma automatyczne drzwi.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących.
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- Po wejściu do budynku na wprost jest winda, którą można wjechać
na drugie piętro. - W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości, umożliwiają poruszanie się na wózku inwalidzkim
- Przed budynkiem jest parking, z wydzielonym i oznaczonym miejscem postojowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych.
- Drzwi wejściowe do budynku umożliwiają przejazd wózkiem inwalidzkim.
Dostosowanie toalet – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie oznakowanie toalet
- Odpowiednie wymiary toalet, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Dysponujemy stanowiskiem wyposażonym w pętlę indukcyjną
- Stanowiska obsługi klientów wyposażone są w ramki do podpisu oraz lupy dla osób słabowidzących oraz niewidomych.
96-100 Skierniewice, ul. Jagiellońska 29 - Sala Obsługi Klientów
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- autobusami linii: 3, 6, 7, 10
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Parking przed budynkiem ma wyznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
- Do wejścia do budynku prowadzi podjazd.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących
- Drzwi wejściowe do budynku umożliwiają przejazd wózkiem inwalidzkim.
- Sala obsługi klienta jest na parterze.
Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości, umożliwiają poruszanie się na wózku inwalidzkim
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie oznakowanie toalet
- odpowiednie wymiary toalet, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Dysponujemy stanowiskiem wyposażonym w pętlę indukcyjną
- Stanowiska obsługi klientów wyposażone są w ramki do podpisu oraz lupy dla osób słabowidzących oraz niewidomych.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Dostępność informacyjno – komunikacyjna w ŁOW NFZ
Cicha godzina w ŁOW NFZ
W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w siedzibie głównej Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu. Rezerwacja takiej wizytę odbywa się poprzez:
- stronę internetową https://wizyty.nfz-lodz.pl/qmaticwebbooking/#/
- telefon – 800 190 590