Skip to main content

Dla mediów

Nowa infolinia ŁOW NFZ

15 marca ŁOW NFZ uruchomił bezpłatną infolinię 800 133 773. Jesteśmy przekonani, że ułatwia ona pacjentom dostęp do informacji na temat tego, gdzie się leczyć i jak korzystać z systemu opieki zdrowotnej.

Priorytetem było dla nas stworzenie miejsca, gdzie mogą zadzwonić pacjenci, którzy szukają pomocy lekarskiej nocą, czyli punktów nocnej i świątecznej opieki, a nie mają dostępu do Internetu. Informacja 194-88 pracuje do godziny 16 w dni powszednie tak jak większość instytucji publicznych w Polsce.


Chociaż prawo nie obliguje NFZ do prowadzenia i finansowania infolinii pracującej po 16, ŁOW NFZ zdecydował się na udostępnienie pacjentom dodatkowej informacji telefonicznej.

Infolinia jest całodobowa i bezpłatna. Jej pracownicy od kilku lat (od 2006 r.) udzielają informacji pacjentom z Zachodniopomorskiego, Warmińsko-Mazurskiego OW NFZ.

Niestety, w naszym mieście ani regionie nie ma infolinii, która pracowałaby całą dobę i mogła udzielać tego rodzaju informacji mieszkańcom woj. łódzkiego, dlatego byliśmy zmuszeni do skorzystania z doświadczenia i pomocy firmy spoza naszego regionu – siedziba infolinii jest w Koszalinie. Pracownicy Infomediki korzystają z naszych baz danych, z przygotowanej przez nas interaktywnej mapy nocnej pomocy i z wyszukiwarki Google Maps. Udzielają informacji, gdzie się leczyć, to znaczy: wskazują poradnie, z którymi ŁOW NFZ podpisał umowę. Zakres obowiązków informacji znajduje się na naszej stronie internetowej.

Infolinia cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców naszego województwa, co upewnia nas, że jej powstanie było przez pacjentów oczekiwane i że tego rodzaju pomoc jest bardzo przydatna.

Pracownicy infolinii są systematycznie kontrolowani - sprawdzamy jakość obsługi i rzetelności udzielanych informacji. Dotąd nie otrzymaliśmy żadnej skargi (w jakiejkolwiek formie: pisemnej czy telefonicznej).

Miło nam poinformować, że z usług infolinii skorzystało już 2500 pacjentów.

Beata Aszkielaniec

Rzecznik prasowy ŁOW NFZ