Przejdź do głównej treści

Dla mediów

Milionowy klient NFZ

W dniu 23 lipca na salę obsługi NFZ w Łodzi przyszedł milionowy klient NFZ w tym roku (licząc wszystkich klientów w Polsce). Pan Mariusz przyszedł do siedziby ŁOW NFZ na Targowej 35 w Łodzi około g.10. Choć większość spraw można załatwić już online ta wymagała osobistej wizyty w naszej siedzibie. Naszego milionowego klienta obdarowaliśmy gadżetami NFZ, które nie pozwolą mu zapomnieć o profilaktyce, a także koszem owoców. NFZ w całej Polsce na salach obsługi oferuje nie tylko usługi związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, ale także z profilaktyką. Można skorzystać z pomiarów w kiosku profilaktycznym, dowiedzieć się, jak i gdzie korzystać z programów profilaktycznych NFZ.

Choć większość spraw związanych z NFZ – jak wyrobienie EKUZ, złożenie wniosku do uzdrowiska, potwierdzenie zlecenia na kule czy pampersy – odbywa się już elektronicznie, nasze sale odwiedza – w skali Polski – 1,7 miliona osób rocznie. Spotkanie z każdym z naszych klientów to dla pracowników sal obsługi szansa na przekazanie informacji o profilaktyce, dostępnych badaniach profilaktycznych czy szczepieniach przeciw HPV.

 

Obsługa Klientów  w siedzibach NFZ w całej Polsce w liczbach:

  • 1,7 miliona osób odwiedza rocznie sale obsługi klientów w OW NFZ,
  • 2,4 miliona usług zrealizowano od początku roku w salach obsługi klientów OW NFZ,
  • 1,3 miliona połączeń odebrali konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta,
  • ponad 30 tys. osób skorzystało z oferty stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia.

 

Od początku br.:

  • odwiedziło nas 1 milion osób, w tym w na sali obsługi na Targowej 35 – 37 300 klientów
  • zrealizowaliśmy ponad 1,4 miliona usług w salach obsługi klientów OW NFZ,
  • konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta – bezpłatnej całodobowej infolinii - odebrali ponad 800 tys. połączeń.

 

W salach obsługi klientów NFZ m.in:

  • uzyskasz Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ,
  • zweryfikujesz ubezpieczenie zdrowotne,
  • zdobędziesz informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ (leczenie, uzdrowiska, zaopatrzenie w wyroby medyczne),
  • podpiszesz umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
  • potwierdzisz Profil Zaufany oraz otrzymasz informacje o Internetowym Koncie Pacjenta, aplikacji mojeIKP,
  • skorzystasz ze stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia.
    Doradcy ds. profilaktyki:
  • udzielają informacji o programach profilaktycznych,
  • doradzają, jak się zgłosić do programów i wziąć w nich udział.

W każdym z 16 OW działa także samoobsługowy kiosk profilaktyczny. Wykonasz w nim najważniejsze pomiary medyczne, a wyniki będziesz mógł omówić z doradcą.

Ponadto dla naszych klientów:

  • uruchomiliśmy usługę e-Doradca NFZ, która umożliwia konsultację on-line
    z pracownikami oddziałów NFZ.
  • wydłużyliśmy godziny otwarcia sal obsługi klientów NFZ. W każdy poniedziałek jesteśmy dostępni od 8.00 do 18.00.
  • Z uwagi na szczególne potrzeby osób w spektrum autyzmu wprowadziliśmy w oddziałach wojewódzkich NFZ „cichą godzinę”. W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów wygaszamy światła i wyciszamy telefony, aby zapewnić komfort i szczególne warunki osobom w spektrum autyzmu.
  • Na warszawskim lotnisku Okęcie uruchomiliśmy stanowisko ds. EKUZ. Osoby podróżujące mogą przed samym odlotem uzyskać Europejska Kartę Ubezpieczenia, poznać zasady leczenia poza granicami naszego kraju, czy też zapoznać się z ofertą programów profilaktycznych NFZ.

 

Sala obsługi w Łodzi przy Targowej 35

 

  • od początku roku salę obsługi klienta ŁOW NFZ, przy ul. Targowej 35 odwiedziło 37 300 klientów.
  • od marca 2024 r. z kiosku profilaktycznego skorzystało 1050 osób. Kiosk testowali współpracujący z nami przedstawiciele organizacji pacjenckich – osoby niewidome i głusi oraz niedosłyszący. Potwierdzili oni, że z pomiarów można korzystać samodzielnie.
  • w całym ŁOW NFZ od 20.01.2024 r. do 19.07.2024  r. wydaliśmy 58 200 EKUZ

Na naszej sali obsługi w tym roku zorganizowaliśmy 33 wydarzenia dla łodzian promujące profilaktykę i zdrowy tryb życia, były to m.in. : badanie słuchu, pomiar glukozy we krwi, pomiar ciśnienia, EKG, konsultacje z fizjoterapeutami, amazonkami, farmaceutami, lekarzami urologami, psychologami i psychiatrami, przedstawicielami ZUS i Sanepidu.

Wydarzenia:

  • jednodniowe np. Dzień Babci i Dziadka z ŁOW NFZ, Dzień Matki z ŁOW NFZ, Dzień Ojca z ŁOW NFZ, Dzień Dziecka z ŁOW NFZ;
  • tematyczne Środy z Profilaktyką;
  • tygodniowe np. Seniorze, spędź ferie z ŁOW NFZ, Tydzień Zdrowia Kobiet i Mężczyzn z ŁOW NFZ

Nasza sala jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami

  • możliwość wejścia z psem asystującym;
  • asystent osoby niepełnosprawnej;
  • lupy, ramki do podpisu;
  • pętle indukcyjne;
  • stanowisko do obsługi osób na wózkach z regulowanym blatem;

Nasi pracownicy nauczyli się języka migowego.

Mamy pokój obsługi indywidualnej (dostosowany dla kobiet w ciąży, kobiet z małymi dziećmi, osób w spectrum autyzmu lub z zespołem Aspergera).

 Stan na dzień: 23 lipca 2024 r.

Źródło: Rzecznik prasowy