Problemy z obsługą Portalu Potencjału
W odpowiedzi na liczne zapytania o błędy pojawiające się przy generowaniu profilu potencjału (błędy w danych o podwykonawcy), a wynikające z braków w przekazanych od podwykonawców kluczach podwykonawstwa, ŁOW NFZ informuje, że należy wystąpić do podwykonawcy o nowy klucz, wygenerowany z uwzględnieniem wszystkich wymaganych danych.
Przypominamy, że poprawny profil podwykonawstwa, analogicznie jak profile potencjału, wymaga uzupełnienia danych o zakładzie oraz komórce organizacyjnej, w której świadczona jest usługa podwykonawstwa. Do komórki tej musi zostać dopisany niezbędny sprzęt oraz dane o zatrudnionym w komórce personelu.
W wypadku stwierdzenia błędów w przekazanym kluczu podwykonawstwa, korekta leży po stronie podwykonawcy, który powinien uzupełnić brakujące dane i następnie wygenerować nowy profil podwykonawstwa z którego następnie wygeneruje nowy klucz podwykonawstwa. Ponowny wydruk starego klucza podwykonawstwa nie rozwiąże problemu. Świadczeniodawca otrzymując nowy klucz podwykonawstwa, przed jego zaimportowaniem do Portalu, w opcji Portalu Potencjału „Umowy Podwykonawstwa” powinien wejść w szczegóły błędnie zaimportowanej starej umowy i za pomocą klawisza „Usuń” skasować ją z systemu.
ŁOW NFZ informuje również, że w najnowszej wersji Portalu Potencjału poprawione zostało jego działanie związane z obsługą informacji o sprzęcie.
Błędne działanie Portalu Potencjału mogło wystąpić w przypadku dodawania cechy do zdefiniowanego sprzętu. W wyniku tej operacji mogło nastąpić usunięcie danych o przyporządkowaniu go do komórki organizacyjnej. Objawia się to tym, że wyświetlając pełną listę sprzętu przypisanego do danej komórki, sprzęt ten na niej nie występuje. Dane o nim jednak nie giną. Urządzenie to dostępne jest z poziomu opcji „Sprzęt świadczeniodawcy” w głównym menu Portalu Potencjału. Cechą charakterystyczną jest puste pole w kolumnie „Kod komórki (ze sprzętem)”. Należy wejść w opcję Szczegóły danego sprzętu i na zakładce „Dane sprzętu” uzupełnić sekcję „Sprzęt zlokalizowany w:”.
Prosimy o przejrzenie ostatnio edytowanych na Portalu Potencjału urządzeń. W wypadku stwierdzenia problemu z przyporządkowaniem sprzętu do komórki, należy zwrócić uwagę, czy z komórek w których stwierdzono występowanie opisywanego problemu, nie był ostatnio generowany profil potencjału lub podwykonawstwa. Istnieje możliwość, że w wyniku braku sprzętu przypisanego do komórki wygenerowany został niepełny profil.
Do komunikatu załączamy aktualny słownik sprzętu, aby ułatwić Państwu wykonywane na Portalu Potencjału operacje związane ze sprzętem. W kolumnie „Kod” siedmioznakowe oznaczenie określa rodzaj sprzętu, a jedenastoznakowe cechę sprzętu. Pierwsze siedem znaków z jedenastu w oznaczeniu cechy określa rodzaj sprzętu, którego jest to cecha. Kolumna status określa czy dany sprzęt jest aktualnie możliwy do wyboru na Portalu lub czy jest to tylko informacja, że taki sprzęt występował kiedyś w słownikach na Portalu i że został usunięty w wyniku aktualizacji słownika.