Skip to main content

Dla pacjenta

BRA Day Polska. Wszystko o rekonstrukcjach piersi, które finansuje NFZ

Logo akcji BRA Day 2022

 

 

Po dwóch pandemicznych latach przerwy BRA Day Polska wraca w pełnym wymiarze!

 

BRA Day to trwające przez cały  październik otwarte warsztaty, panele i spotkania. Ideą BRA Day jest promowanie profilaktyki raka piersi i rekonstrukcji piersi po mastektomii. Zwieńczeniem tych aktywności będzie Gala BRA Day, która w tym roku odbędzie się 28 października w Teatrze Wielkim w Łodzi.

 

BRA Day to międzynarodowa akcja, która została zapoczątkowana przez dr Mitchella Browna w 2011 roku w Toronto w Kanadzie, aby uczynić operację rekonstrukcyjną piersi bardziej dostępną dla kobiet w Kanadzie i na całym świecie. Od 2014 roku idea BRA Day jest promowana także w Polsce, głównym organizatorem BRA Day Polska jest Wojewódzkie Wielospecjalistyczne Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi.

 

Bohaterkami BRA Day Polska, jak co roku, są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. Tym z  pań, które mają problem z samoakceptacją po leczeniu i powrotem do pełni życia, pomagamy odkryć na nowo ich piękno i siłę. Tę postawę odzwierciedla plakat BRA Day. „Chciałam pokazać kobietę silną, piękną, dumną – niezależnie od tego co wydarza się w jej życiu” – mówi Anna Halarewicz, ilustratorka mody i autorka rysunku do plakatu i zaproszenia BRA Day Polska.

 

GALA BRA DAY

Gala BRA Day Polska to wyjątkowy wieczór, podczas którego pacjentki wystąpią jak co roku na wybiegu w roli modelek, manifestując tym samym wolę życia i jego celebracji, zachęcą też Polki do badań profilaktycznych, a tym, które zmagają się z chorobą – dodadzą pewności w powodzenie leczenia oraz w siłę kobiecości. W tym roku na wybiegu pojawią się też młodsze pacjentki, między 30. a 40. rokiem życia, bo rak piersi dotyka coraz młodsze kobiety. Tak jak w ubiegłych latach, tak i w tym roku, polskie marki i topowi projektanci potwierdzili wsparcie idei BRA Day. Podczas Gali 28 października 2022 zobaczymy na wybiegu 40 kobiet w projektach duetu MMC Studio, Łukasza Jemioła, Roberta Kupisza i Lidii Kality oraz butach Kazar.

 

Pokaz wyreżyseruje Magdalena Rozenfeld, makijaże na pokaz wykona marka Estee Lauder, która od lat wspiera działania podnoszące świadomość profilaktyki raka piersi, a o fryzury kobiet zadba marka z.one concept.

 

Galę rozpocznie występ tenora Dariusza Stachury, dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi, oddamy głos lekarzom, którzy na co dzień leczą kobiety chore na raka piersi, a na koniec kilka utworów wykona Natalia Kukulska. Prowadzącymi tegoroczną Galę będą Anna Puślecka, ekspert mody i dziennikarka, która kilka lat temu przeszła raka piersi oraz dziennikarz Marcin Cejrowski.

 

Wśród zaproszonych 1000 gości będą pacjentki, lekarze, entuzjaści idei BRA Day, media i gwiazdy, znane kobiety – aktorki, dziennikarki, prezenterki, które zawsze zabierają głos w ważnych sprawach.

 

WARSZTATY, PANELE, SPOTKANIA

BRA Day to podnoszenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz rekonstrukcji piersi i wspieranie społeczności cierpiących na tę chorobę; to idea, która szczególnie jest promowana w październiku, będącym symbolicznie miesiącem profilaktyki raka piersi. Galę BRA Day przez cały październik poprzedzą otwarte warsztaty i spotkania, we wtorki i soboty, z lekarzami, psychologami i specjalistami z różnych dziedzin, dzięki którym kobiety mogą nawiązać znajomości, zdobyć sprawdzone informacje na temat zdrowego stylu życia, najnowszych możliwości i standardów leczenia, czy dobrze się bawić.

 

W tym roku odbędą się m.in. warsztaty z tańca z Anną Pstrokońską-Kudrą, warsztaty pozytywnego myślenia z Małgorzatą Ohme, konsultacje z zakresu rekonstrukcji piersi z prof. Agnieszką Kołacińską-Wow, czy warsztaty z zarządzania seksem po raku piersi z dr Moniką Łukasiewicz, autorką książki „Seks bez cycków, czyli seks dobrze zaprojektowany”.

 

SESJA ZDJĘCIOWA I WYSTAWA

W ramach BRA Day Polska co roku organizowana jest także sesja zdjęciowa. Tym razem zrealizowane zostaną aż  dwie sesje, z udziałem 16 pacjentek z całej Polski. Autorką pierwszej będzie fotograf Monika Szałek, od lat związana z inicjatywą BRA Day,  doskonale rozumiejąca potrzeby Bohaterek, potrafiąca w wyjątkowy sposób uchwycić urok kobiet doświadczonych chorobą nowotworową piersi. Panie zapozują w bieliźnie marki Gorsenia, która jest Partnerem sesji. Mecenasem drugiej Sesji jest marka LILOU, której biżuteria uzupełni stylizacje kobiet w ubraniach polskich projektantów. Obie sesje zdjęciowe zostaną zaprezentowana jako wystawa podczas Gali BRA Day 28 października, po czym na stałe będą zdobić ściany wnętrz Szpitala Kopernika w Łodzi.

 

Więcej informacji o warsztatach i BRA Day na stronie https://www.kopernik.lodz.pl/ oraz:

 

Źródło: Rzecznik prasowy