Skip to main content

Dla pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to najbardziej znany serwis usług medycznych

ikp

 

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, gdzie szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która nas do tego upoważniła.

 

Dzięki IKP można:

  • otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że pacjent poda swój numer telefonu lub adres e-mail
  • wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
  • udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  • mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  • odbierać kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem).

 

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to najbardziej znany serwis usług medycznych

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) jest najbardziej znanym internetowym serwisem usług medycznych – słyszało o nim 33% Polaków – wynika z badania „Świadomość i postrzeganie Internetowego Konta Pacjenta”, zrealizowanego w kwietniu br. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Centrum e-Zdrowia (dawniej: Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia). Połowa użytkowników Internetowego Konta Pacjenta korzysta z niego aktywnie, a niemal 2/3 loguje się, aby sprawdzić otrzymaną e-receptę.

 

2,5 mln Polaków zalogowanych do Internetowego Konta Pacjenta

Prawie 2,5 mln Polaków zalogowało się już na swoje Internetowe Konto Pacjenta, z czego prawie połowa korzysta z niego aktywnie. Im starsza grupa wiekowa, tym korzystanie z Internetowego Konta Pacjenta jest częstsze –  w grupie osób powyżej 65 r. życia korzystanie z aplikacji na co dzień deklaruje ponad 55% badanych, a wśród młodych (18-34 lata) już tylko 39%. Badani użytkownicy Internetowego Konta Pacjenta logują się na nie przynajmniej raz w miesiącu (38%), a jedynie co dziesiąta osoba logowała się tylko raz.

  

Grafika - ocena przydatności Internetowego Konta Pacjenta

 

Internetowe Konto Pacjenta zgodne z oczekiwaniami pacjentów!

Badanie potwierdza, że odpowiedzieliśmy na oczekiwania społeczeństwa. Polacy nie tylko bardzo pozytywnie przyjęli Internetowe Konto Pacjenta, e-receptę czy e-wizytę, ale także zaczęli  korzystać z tych rozwiązań na co dzień. W niespełna pół roku od wprowadzenia obowiązkowej e-recepty zna ją niemal każdy obywatel. Większość ocenia tę e-usługę pozytywnie, wśród zalet wskazując przede wszystkim wygodę i łatwość korzystania. To dobry punkt wyjścia do wprowadzenia kolejnych cyfrowych rozwiązań w zdrowiu: e-skierowania, e-rejestracji i elektronicznej dokumentacji medycznej. Liczę, że zostaną przyjęte z sympatią i szybko się upowszechnią – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

  

Zdjęcie Wiceministra Zdrowia Janusza Cieszyńskiego

  

 

Większość badanych (76%), którzy aktywowali Internetowe Konto Pacjenta ocenia je pozytywnie i uważa, że jest przydatne, szczególnie ze względu na możliwość stałego wglądu do swoich informacji medycznych: możliwość przeglądania wystawionych e-recept i e-skierowań wskazało aż 84%, a blisko 2/3 dostęp do informacji medycznych dzieci do 18 roku życia.

 

E-recepta jest pozytywnie oceniana przez 84% badanych

Polacy najbardziej doceniają to, że dzięki niej nie muszą już iść osobiście do przychodni, żeby otrzymać receptę na kontynuację leczenia (48%) oraz brak papierowej postaci recepty (42%). Badanie potwierdza też, że e-recepta to wygoda i duże ułatwienie dla Polaków – tak sądzi ponad 40% badanych.

 

Grafika - ocena przydatności e-recepty

  

Źródło: Rzecznik prasowy