Rozwiązanie umowy o udzielanie świadczeń w zakresie otolaryngologii z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi
Informujemy, że z dniem 30 czerwca 2025 r. nastąpiło rozwiązanie umowy o udzielanie świadczeń w zakresie otolaryngologii z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej Ministerstwa
Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi przy ulicy Północnej 42.
Jakie kroki podjąć, jeśli oczekujemy na udzielenie pierwszego świadczenia w poradni, która zakończyła realizację umowy z NFZ
- Placówka medyczna, która zakończyła wykonywanie umowy ma obowiązek wydać pacjentowi oryginał skierowania oraz bezpłatne zaświadczenie o terminie wpisania na listę oczekujących.
- Na podstawie wydanego skierowania pacjent ma prawo wyboru poradni spośród tych, które aktualnie posiadają umowę z NFZ w danym zakresie.
- Nowa placówka medyczna ma obowiązek wpisania pacjenta na listę oczekujących w dniu zgłoszenia.
- W trakcie rejestracji wymagane jest przedstawienie skierowania oraz zaświadczenia, które wydała poprzednia placówka.
Jakie kroki podjąć, jeśli oczekujemy na wizytę będącą kontynuacją leczenia prowadzonego przez poradnię, która zakończyła realizację umowy z NFZ
- W celu kontynuacji leczenia należy uzyskać nowe skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego oraz wybrać inną placówkę medyczną.
- Objęcie opieką przez nową placówkę nastąpi zgodnie z prowadzoną listą oczekujących.
- Placówka, która zakończyła wykonywanie umowy ma obowiązek wydać, kopię dokumentacji medycznej z dotychczasowego leczenia.
Gdzie znaleźć poradnie udzielające świadczeń z zakresu otolaryngologii
- Wykaz podmiotów leczniczych realizujących świadczenia z zakresu otolaryngologii znajdują się na stronie internetowej https://gsl.nfz.gov.pl/GSL/ .
- Natomiast pod adresem: https://terminyleczenia.nfz.gov.pl/ można zapoznać się z przekazanymi przez placówki medyczne informacjami o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia.
- Informacje na temat danych teleadresowych placówek oraz terminów leczenia udzielane są pod bezpłatnym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590, czynnej codziennie przez całą dobę.
Źródło: Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej