Zasady korzystania ze świadczeń zdrowotnych w przypadku zakończenia przez placówkę medyczną umowy z NFZ
Pacjent pierwszorazowy, czyli oczekujący w kolejce na pierwszą wizytę
Pacjenci oczekujący w kolejce na pierwszą wizytę powinni pamiętać, że:
-
Placówka medyczna, która zakończyła wykonywanie umowy z NFZ ma obowiązek wydać osobie ubezpieczonej oryginał skierowania oraz bezpłatne zaświadczenia o wpisaniu na listę oczekujących wraz z podaniem daty, kiedy osoba zgłosiła się do niej. Pacjent za wydanie zaświadczenia nie wnosi opłaty.
-
Na podstawie skierowania osoba ubezpieczona ma prawo wyboru placówki medycznej spośród tych, które aktualnie posiadają umowę z Funduszem w danym zakresie świadczeń.
-
Wybrana placówka medyczna – o ile nie ma bieżącej możliwości zrealizowania świadczenia – ma obowiązek w dniu zgłoszenia wpisania pacjenta na listę oczekujących, uwzględniając datę wpisu w poprzedniej placówce. W trakcie rejestracji należy przedstawić skierowanie, a także dołączyć zaświadczenie o terminie wpisu do kolejki w placówce medycznej, która zakończyła umowę z NFZ.
Pacjent w trakcie kontynuacji leczenia
Jeżeli pacjent jest w trakcie leczenia a placówka medyczna rozwiązała umowę z NFZ należy pamiętać, że:
-
Placówka medyczna ma obowiązek wydać pacjentowi kopię dokumentacji medycznej z dotychczasowego leczenia. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów lub kopii, podmiot medyczny może pobierać opłatę.
-
Następnie osoba ubezpieczona powinna wybrać nową placówkę medyczną spośród tych, które aktualnie posiadają umowę z NFZ.
-
Pacjent, rejestrując się do lekarza specjalisty do którego wymagane jest skierowanie, ma obowiązek dostarczyć oryginał aktualnego skierowania, wystawionego przez lekarza prowadzącego lub lekarza POZ, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia rejestracji.
Informacje o zakładach opieki zdrowotnej realizujących umowy zawarte z Łódzkim Oddziałem Wojewódzkim NFZ dostępne są na stronie internetowej Oddziału www.nfz-lodz.pl w zakładce „GDZIE SIĘ LECZYĆ”.
Informacje o czasie oczekiwania na świadczenia medyczne są dostępne w wyszukiwarce internetowej:
„Ogólnopolski Informator o Czasie Oczekiwania Na Świadczenia Medyczne” http://kolejki.nfz.gov.pl/
Informacje można także uzyskać osobiście w Łódzkim Oddziale Wojewódzkim w godzinach 08.00-16.00:
- Sala Obsługi w Łodzi, ul. Kopcińskiego 56,
- Delegatura w Skierniewicach, ul. Jagiellońska 29,
- Delegatura w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3,
- Delegatura w Piotrkowie Tryb., Al. Armii Krajowej 15 (wejście od ul. Szkolnej).
oraz telefonicznie za pośrednictwem bezpłatnej infolinii kolejkowej- 800-007-725 (czynnej codziennie w godz. od 8.00 do 20.00).
Informacja telefoniczna ogólna: 801 002 275 (dla telefonów stacjonarnych) oraz 42 299 92 75 (dla telefonów komórkowych).
- Aktualności
- Internetowa rezerwacja wizyt
- Internetowe Konto Pacjenta
- NFZ bliżej Pacjenta
- Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
- Gdzie się leczyć
- Sprawdź termin leczenia
- Jak się leczyć
- Profilaktyka
- Sanatorium
- Leczenie za granicą
- Poszkodowani w misjach
- O zdrowiu w mediach
- Informacje w języku migowym
- Zadaj pytanie
- Kontakt z oddziałem