Przejdź do głównej treści

Dla farmaceuty

Zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny

 

Wydział Gospodarki Lekami Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia  informuje, ze zgodnie z umową na realizację recept1, zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

Jak prawidłowo złożyć wniosek o aneksowanie zmiany danych podmiotu prowadzącego aptekę (punkt apteczny)

 

W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę (punkt apteczny) należy przygotować dokumenty:

  1. Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny,
  2. Decyzja zmieniająca zezwolenie na prowadzenie apteki/punktu aptecznego,
  3. KRS lub wpis do rejestru CEIDG lub REGON,
  4. Kopia umowy spółki cywilnej – w przypadku, gdy podmiotem prowadzącym aptekę/punkt apteczny są wspólnicy spółki cywilnej,
  5. Dodatkowo w przypadku przeniesienia zezwolenia oświadczenia:

  

  • o miejscu przechowywania recept,
  • o danych adresowych osoby do kontaktu w sprawie recept,
  • o okresie zawieszenia działalności apteki/punktu aptecznego (data zamknięcia apteki dla pacjentów oraz planowanego otwarcia),
  • podmiotu zbywającego o wyrażeniu zgody na przeniesienie praw i obowiązków wynikających z umowy,
  • o aktualnych mailach oraz numerach telefonu do apteki, podmiotu prowadzącego aptekę oraz mailu do kontroli,
  • oświadczenia zbywcy i nabywcy o zrzeczeniu się prawa do odwołania od decyzji o przeniesieniu zezwolenia – jeśli zostały złożone w WIF.

 

W przypadku zmiany osób reprezentujących podmiot prowadzący aptekę (punkt apteczny) należy przedłożyć także:

  • Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.).

 

Jak postępować z kopiami dokumentów

Kopie dokumentów powinny być:

  • poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie papierowej;
  • podpisane podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej.

 

Gdzie dostarczyć dokumenty

Opisane dokumenty możecie Państwo dostarczyć:

  • w formie papierowej:
    − osobiście lub za pośrednictwem poczty,
    − na adres Biura Podawczego: ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
    lub
    − na adres Sali Obsługi Klienta: ul. Targowa 35, 90-043 Łódź;
  • w formie elektronicznej- w postaci plików podpisanych podpisem
    elektronicznym:
    − na adres skrytki ePUAP ŁOW NFZ: /g2s1or6i3h/SkrytkaESP.

 

Na podstawie wniosku w sprawie zmiany danych podmiotu prowadzącego aptekę lub punkt apteczny i załączonych dokumentów:

  • dokonamy aktualizacji w naszych systemach informatycznych i
  • sporządzimy aneks do umowy na realizację recept.

 

Pliki do pobrania

Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą danych podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny.

 

Kontakt

42 275 49 93

  

1 § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych

Stan na dzień: 27 kwietnia 2023 r...

Źródło: Wydział Gospodarki Lekami