Przejdź do głównej treści

Dla farmaceuty

Zmiana kierownika apteki /punktu aptecznego

 

Zgodnie z umo na realizację recept1, zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 

Jak prawidłowo złożyć wniosek o aneksowanie zmiany kierownika apteki (punktu aptecznego)

 

W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego powinniście Państwo:

 

Zarejestrować kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz wprowadzić i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ - na Portalu Świadczeniodawcy:

  1. Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w Portalu Potencjału:
    Moja struktura organizacyjna - Moje pełne dane (Portal Potencjału) w zakładce Personel - Dodaj personel,

  2. Zgłoszenie zmiany personelu w umowie na realizację recept na Portalu Świadczeniodawcy:
    Aneksowanie umów - Dodaj zgłoszenie zmian do umowy.

    Przekazany w powyższy sposób wniosek zostaje oceniony przez pracownika Oddziału NFZ.

  3. Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika w Portalu Potencjału Dane Świadczeniodawcy:
    Dane Świadczeniodawcy - Zgłoszenie zmian danych kierownika - Dodaj nowy wniosek - Dodaj kierownika (data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony),

    Przekazanie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika do naszego oddziału NFZ za pomocą przycisku Przekaż do OW NFZ.

 

Przygotować dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego:

  1. wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego,
  2. kserokopia wniosku złożonego do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zmiany kierownika apteki/punktu aptecznego wraz z dokumentem potwierdzającym przekazanie przedmiotowego pisma do Inspektoratu lub kserokopii dokumentu z Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego potwierdzającego zmianę na stanowisku kierownika apteki - w przypadku sporządzenia przez WIF pisma w sprawie,
  3. kopie dokumentów uprawniających kierownika apteki/punktu aptecznego do pełnienia tej funkcji, tj.:
    kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty w przypadku kierownika apteki lub

    kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego w przypadku kierownika punktu aptecznego,

  4. Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku o zawarcie umowy Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca
    2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.),

  5. Oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego (pobierz załącznik nr 3 do wniosku o zawarcie umowy Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.
  6. Pełnomocnictwo/upoważnienie podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny do podpisywania zbiorczych zestawień recept w jego imieniu, wystawione dla kierownika apteki/punktu aptecznego w przypadku, gdy kierownik będzie podpisywał zbiorcze zestawienia recept jednoosobowo,
  7. Oświadczenie dotychczasowego kierownika apteki o dacie rezygnacji z funkcji (pobierz załącznik nr 6 do wniosku o aneksowanie umowy).

 

   

Jak postąpić z kopiami dokumentów

Kopie dokumentów powinny być:

  • poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie papierowej;
  • podpisane podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej.

 

Gdzie dostarczyć dokumenty

Opisane dokumenty możecie Państwo dostarczyć:

  • w formie papierowej:
    osobiście lub za pośrednictwem poczty,
    na adres Biura Podawczego: ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
    lub

    na adres Sali Obsługi Klienta: ul. Targowa 35, 90-043 Łódź;

  • w formie elektronicznej
    - w postaci plików podpisanych podpisami elektronicznymi odpowiednio przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu oraz kierownika:

    na adres skrytki ePUAP ŁOW NFZ: /g2s1or6i3h/SkrytkaESP.

 

Na podstawie złożonych dokumentów sporządzimy aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą kierownika apteki/punktu aptecznego.

Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do naszego oddziału NFZ.

 

Dokumenty powiązane

 

Kontakt - 42 275 49 93

 

1 § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych

 

Stan na dzień: 8 maja 2023 r.

Źródło: Wydział Gospodarki Lekami