Zmiana kierownika apteki /punktu aptecznego
Zgodnie z umową na realizację recept1, zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Jak prawidłowo złożyć wniosek o aneksowanie zmiany kierownika apteki (punktu aptecznego)
W celu sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego powinniście Państwo:
Zarejestrować kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego oraz wprowadzić i przekazać wniosek o zmianę kierownika do Oddziału Wojewódzkiego NFZ - na Portalu Świadczeniodawcy:
- Rejestracja kierownika w ewidencji personelu apteki/ punktu aptecznego w Portalu Potencjału:
Moja struktura organizacyjna - Moje pełne dane (Portal Potencjału) w zakładce – Personel - Dodaj personel, - Zgłoszenie zmiany personelu w umowie na realizację recept na Portalu Świadczeniodawcy:
Aneksowanie umów - Dodaj zgłoszenie zmian do umowy.
Przekazany w powyższy sposób wniosek zostaje oceniony przez pracownika Oddziału NFZ. - Przeprowadzenie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika w Portalu Potencjału – Dane Świadczeniodawcy:
Dane Świadczeniodawcy - Zgłoszenie zmian danych kierownika - Dodaj nowy wniosek - Dodaj kierownika (data okresu zatrudnienia „Do” dla nowego kierownika powinna być oznaczona „bezterminowo”, z uwagi na fakt, iż umowa na realizację recept jest zawierana na czas nieokreślony),
Przekazanie wniosku elektronicznego o zmianę kierownika do naszego oddziału NFZ za pomocą przycisku Przekaż do OW NFZ.
Przygotować dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego:
- wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego,
- kserokopia wniosku złożonego do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zmiany kierownika apteki/punktu aptecznego wraz z dokumentem potwierdzającym przekazanie przedmiotowego pisma do Inspektoratu lub kserokopii dokumentu z Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego potwierdzającego zmianę na stanowisku kierownika apteki - w przypadku sporządzenia przez WIF pisma w sprawie,
- kopie dokumentów uprawniających kierownika apteki/punktu aptecznego do pełnienia tej funkcji, tj.:
• kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty – w przypadku kierownika apteki lub
• kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego – w przypadku kierownika punktu aptecznego, - Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca
2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.), - Oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego (pobierz załącznik nr 3 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.
- Pełnomocnictwo/upoważnienie podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny do podpisywania zbiorczych zestawień recept w jego imieniu, wystawione dla kierownika apteki/punktu aptecznego – w przypadku, gdy kierownik będzie podpisywał zbiorcze zestawienia recept jednoosobowo,
- Oświadczenie dotychczasowego kierownika apteki o dacie rezygnacji z funkcji (pobierz załącznik nr 6 do wniosku o aneksowanie umowy).
Jak postąpić z kopiami dokumentów
Kopie dokumentów powinny być:
- poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie papierowej;
- podpisane podpisem elektronicznym przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny- w przypadku wniosku składanego w formie elektronicznej.
Gdzie dostarczyć dokumenty
Opisane dokumenty możecie Państwo dostarczyć:
- w formie papierowej:
osobiście lub za pośrednictwem poczty,
− na adres Biura Podawczego: ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
lub
− na adres Sali Obsługi Klienta: ul. Targowa 35, 90-043 Łódź; - w formie elektronicznej
- w postaci plików podpisanych podpisami elektronicznymi odpowiednio przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu oraz kierownika:
− na adres skrytki ePUAP ŁOW NFZ: /g2s1or6i3h/SkrytkaESP.
Na podstawie złożonych dokumentów sporządzimy aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą kierownika apteki/punktu aptecznego.
Po podpisaniu aneksu kierownik może rozpocząć realizację postanowień umowy, m.in. podpisywać zbiorcze zestawienia recept składane do naszego oddziału NFZ.
Dokumenty powiązane
- Wniosek w sprawie podpisania aneksu do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego,
- Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022 r. w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę,
- Zarządzenie nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę.
Kontakt - 42 275 49 93
1 § 12 ust. 2 umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych
Stan na dzień: 8 maja 2023 r.
Źródło: Wydział Gospodarki Lekami