Nieobecność kierownika apteki/punktu aptecznego powyżej 30 dni
w przypadku nieobecności kierownika apteki (punktu aptecznego), trwającej powyżej 30 dni, przedkładacie Państwo w naszym oddziale NFZ zgodnie z przepisami prawa1:
- kopię powiadomienia złożonego w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym wraz z
- dokumentem potwierdzającym przekazanie przedmiotowego powiadomienia do wiadomości WIF.
Do przedłożenia:
- kopia prawa wykonywania zawodu osoby zastępującej kierownika (lub kopię dyplomu w przypadku technika farmacji),
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (pobierz załącznik nr 1 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.),
- oświadczenie kierownika apteki/punktu aptecznego (pobierz załącznik nr 3 do wniosku o zawarcie umowy – Zarządzenie nr 73/2022/DGL Prezesa NFZ z dnia 3 czerwca 2022r., zmienione zarządzeniem nr 65/2023/DGL Prezesa NFZ z dnia 12 kwietnia 2023r.).
Jeśli Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wystawi pismo w sprawie akceptacji osoby zastępującej kierownika apteki/punktu aptecznego, podmiot prowadzący przedkłada przedmiotowe pismo w naszym oddziale NFZ.
Podmiot prowadzący aptekę (punkt apteczny) zgłasza osobę zastępującą kierownika w ewidencji personelu apteki (punktu aptecznego) na Portalu Świadczeniodawcy.
W związku ze zgłoszeniem osoby zastępującej kierownika nie ma konieczności aneksowania umowy na realizację recept.
Kontakt telefoniczny - 42 275 49 93
1 § 12 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia z dnia 27.10.2022 r. w sprawie podstawowych warunków prowadzenia apteki (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2363 ze zm.).
Stan na dzień: 24 maja 2023 r.
Źródło: Wydział Gospodarki Lekami