Jak wyjaśnić status ubezpieczenia? Dziecko
Jeśli uważasz, że Twoje nieletnie dziecko jest ubezpieczone, sprawdź u swojego płatnika składki, czy zgłosił on dziecko do ubezpieczenia zdrowotnego.
Jeśli płatnik potwierdzi, że dokonał zgłoszenia dziecka do ubezpieczenia, poproś o dokument, który wskazuje datę zgłoszenia dziecka do Twojego ubezpieczenia jako członka rodziny (np. ZUS ZCZA/ZCNA).
Zgłoś się z ww. dokumentem do ŁOW NFZ (Łódź, ul. Targowa 35); możesz także przesłać kserokopie ww. dokumentów i wniosek o wyjaśnienie statusu ubezpieczenia pocztą (ŁOW NFZ, Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź) lub drogą elektroniczną (
Pracownik ŁOW NFZ podejmie postępowanie wyjaśniające z ZUS/KRUS, a po jego zakończeniu listownie zawiadomi Cię o jego wyniku.
W przypadku pozytywnej weryfikacji statusu ubezpieczenia system eWUŚ będzie odtąd potwierdzał prawo Twojego dziecka do świadczeń jako osoby ubezpieczonej, natomiast w razie weryfikacji negatywnej otrzymasz pisemne wskazówki, co zrobić, by uzyskać dla dziecka potwierdzenie prawa do świadczeń.
Stan na dzień: 1 czerwca 2020 r.
Źródło: Wydział Spraw Świadczeniobiorców
- Aktualności
- Internetowe Konto Pacjenta
- NFZ bliżej Pacjenta
- Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
- Gdzie się leczyć
- Gdzie realizować recepty
- Sprawdź termin leczenia
- Jak się leczyć
- Profilaktyka
- Sanatorium
- Leczenie za granicą
- Poszkodowani w misjach
- O zdrowiu w mediach
- Informacje w języku migowym
- Zadaj pytanie
- Kontakt z oddziałem