Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że kwestie braku potwierdzenia prawa do świadczeń zdrowotnych w systemie eWUŚ nie mogą być rozpatrywane telefonicznie przez pracowników NFZ.

Pod numerami telefonów infolinii (42 275 41 41, 275 49 41) uzyskają Państwo jednak wszelkie niezbędne informacje, jak i gdzie samodzielnie wyjaśnić swój status ubezpieczenia.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) nie jest możliwe udzielanie telefonicznie informacji o prawie do świadczeń.

W związku z pytaniami dotyczącymi możliwości otrzymania historii leczenia wyjaśniamy, że dane, które można uzyskać na temat swojego leczenia  (ile kosztowało leczenie w szpitalu, poradni, z jakich pacjent korzystał leków i procedur medycznych oraz do jakiego lekarza POZ jest zadeklarowany) sięgają roku 2004 i dotyczą tylko świadczeń zrealizowanych w naszym oddziale – zatem nie za granicą i nie w innych województwach. Historia leczenia wydawana jest bezpłatnie. 

Prosimy zapoznać się z krótką instrukcją jak uzyskać historię leczenia.

Jesień i zima to okres wzmożonych zachorowań na choroby górnych dróg oddechowych. Zachorowania mogą być wywoływane przez ponad 200 różnych gatunków wirusów. Najczęstszą przyczyną zachorowań są wirus grypy typu A i B, wirus RS oraz wirusy paragrypy. W porównaniu z zachorowaniami wywołanymi innymi wirusami, zachorowania na grypę mogą wywoływać poważne powikłania, równocześnie jednak dostępne są skuteczne szczepienia ochronne przeciw grypie.

Zakład Żywienia Instytutu Matki i Dziecka na podstawie nowych norm żywieniowych przygotował i opublikował praktyczny poradnik żywienia dzieci w wieku od 1. do 3. roku życia.

Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, informuje że od dnia 15 stycznia 2013 r. zlecenia na zaopatrzenie w aparaty słuchowe i wkładki wewnątrzuszne można potwierdzić w punktach potwierdzania zleceń ŁOW NFZ w:

Uprzejmie informujemy, że od dzisiaj do końca grudnia mogą Państwo sprawdzić w systemie eWUŚ swój status ubezpieczenia, czyli prawo do bezpłatnego leczenia, nie tylko przy okazji wizyty w siedzibie ŁOW NFZ lub u lekarza.

W naszej przeglądarce można sprawdzić, do której poradni można przyjść tylko po to, by tylko upewnić się, jaki jest nasz status ubezpieczenia. Wystarczy dowód tożsamości!